فهرست وارسي رياضي اول دبستان

نام و نام خانوادگي دانش آموز ............................. مقياس : خيلي خوب خوب قابل قبول نيازمند تلاش    نام آموزگار : ......................

رديف

انتظارات

 

رديف

انتظارات

 

1

فراگير         مهرماه

مفاهيم لازم از تصاوير تم ها را بيان مي كند.

 

6

در تشخيص لبه ها و گوشه هاي اشكال هندسي را تشخيص مي دهد و رسم مي كند.

 

2

در نمايش مجموعه هاي 5 و كمتر از آن با انگشتان ، چينه ، رسم شكل توانايي دارد.

 

7

در استفاده از ابزار خط كش و شابلون مهارت دارد.

 

3

شمارش اعداد تا 5 را با توجه به تصاوير بيان مي كند.

 

8

الگوها را درك مي كند و ادامه مي دهد.

 

4

اشكال مثلث ، مربع ، دايره و مستطيل را تشخيص مي دهد و رسم مي كند.

 

9

جداول شگفت انگيز را تكميل مي كند.

 

5

از ابزار خط كش و شابلون استفاده مي كند.

 

10

مفهوم جمع را با استفاده از انگشت ، چينه ، چوب خط ، رسم شكل و ... نشان مي دهد.

 

6

الگوي منظم و نامنظم را با اشكال تكميل مي كند.

 

11

مفهوم تفريق را با استفاده از انگشت ، چينه ، چوب خط ، رسم شكل و ... نشان مي دهد.

 

7

جداول شگفت انگيز را با اشكال تكميل مي كند.

 

12

تقارن از رنگ ها و اشكال هندسي را نشان مي دهد.

 

8

مفهوم اوليه ي ضلع و گوش را با توجه به شكل بيان مي كند.

 

13

تقارن عمودي و افقي را كامل مي كند.

 

1

فراگير         آبان ماه

مفاهيم لازم از تصاوير تم ها را بيان مي كند.

 

14

اندازه گيري وسايل مختلف را با چينه ، گيره و تراش تخمين مي زند.

 

2

در نمايش مجموعه هاي 5 و كمتر از آن با انگشت ، چينه ، چوب خط ، رسم شكل توانايي دارد.

 

15

الگوبرداري را كامل انجام مي دهد.

 

3

با توجه به اشكال ، چوب خط مناسب مي كشد.

 

16

نماد كمتري و بيشتري و تساوي را بين مجموعه ها و اعداد به كار مي برد.

 

4

نماد اعداد 1 تا 4 با توجه به مجموعه مربوط به آن تشخيص مي دهد و

مي نويسد.

 

17

نمودار ميله اي و ستوني اعداد را رنگ كرده و نشان مي دهد.

 

5

در تشخيص و رسم اشكال مثلث ، مربع ، دايره و مستطيل توانايي دارد.

 

1

فراگير         دي ماه

مفاهيم لازم از تصاوير تم ها را بيان مي كند.

 

6

لبه ها و گوشه هاي هندسي را تشخيص مي دهد.

 

2

مجموعه هاي 10 تايي و كمتر از آن را با انگشت ، چينه ، چوب خط ، رسم شكل و ... نشان مي دهد.

 

7

از ابزار خط كش و شابلون به خوبي استفاده مي كند.

 

3

تركيبات اعداد 10 و كمتر از آن را با انگشت ، چينه ، رسم شكل نشان

مي دهد.

 

8

شكل هاي مثل هم را در مجموعه ها تشخيص مي دهد.

 

4

در استفاده از ابزار خط كش و شابلون مهارت پيدا كرده و رسم مي كند.

 

9

الگوها را درك مي كند و ادامه مي دهد.

 

5

ادامه دادن الگوها را انجام مي دهد.

 

10

جداول شگفت انگيز اعداد را تكميل مي كند.

 

6

جداول شگفت انگيز اعداد را تكميل مي كند.

 

11

مفهوم جمع را با استفاده از انگشت ، چينه ، چوب خط ، رسم شكل و ... نشان مي دهد.

 

7

عبارات جمع با استفاده از انگشت ، چينه ، چوب خط ، رسم شكل و ... در مبناي 5 حل مي كند.

 

12

مفهوم تفريق را با استفاده از انگشت ، چينه ، چوب خط ، رسم شكل و ... نشان مي دهد.

 

8

عبارات تفريق با استفاده از انگشت ، چينه ، چوب خط ، رسم شكل و ... نشان مي دهد.

 

13

اشكال متقارن را با تا زدن كاغذ پيدا مي كند.

 

9

اشكال متقارن را به صورت نقاشي شطرنجي كار مي كند.

 

14

وسايل مختلف را با واحدهاي (چينه و گيره) اندازه گيري مي كند.

 

10

اندازه گيري تقريبي وسايل با واحدهاي غير استاندارد (كمي بلندتر) را نشان مي دهد.

 

15

از روي اشكال الگوبرداري و كار با خط كش را انجام مي دهد.

 

11

الگوبرداري و ادامه دادن الگوها را نشان مي دهد.

 

1

فراگير         آذرماه

مفاهيم لازم از تصاوير تم ها را بيان مي كند.

 

12

مدل سازي و تجانس را در تصوير نشان مي دهد.

 

2

در نمايش مجموعه هاي 9 و كمتر از آن با انگشتان ، چينه ، رسم شكل توانايي دارد.

 

13

نماد كمتري و بيشتري و تساوي را درك كرده و به كار مي گيرد.

 

3

شمارش اعداد 5 و كمتر از آان را با انگشتان ، چينه ، رسم شكل نشان

مي دهد.

 

14

جمع سه عدد را در مبناي 5 نشان مي دهد.

 

4

نماد اعداد صفر تا 9 با توجه به مجموعه مربوط به آن تشخيص مي دهد و مي نويسد.

 

15

اعداد مناسب را در جدول ارزش مكاني با توجه به شكل قرار مي دهد.

 

5

اشكال مثلث ، مربع ، دايره و مستطيل را تشخيص مي دهد و رسم مي كند.

 

 

 

 

فهرست وارسي رياضي اول دبستان

نام و نام خانوادگي دانش آموز ............................. مقياس : خيلي خوب خوب قابل قبول نيازمند تلاش    نام آموزگار : ......................

رديف

انتظارات

 

رديف

انتظارات

 

1

فراگير         بهمن ماه

مفاهيم لازم از تصاوير تم ها را استخراج مي كند.

 

16

تقدم و تأخر زماني بعضي از وقايع تشخيص مي دهد.

 

2

اعداد 19 و كمتر از آن به شكل هاي مختلف (چوب خط ، چينه) نمايش

مي دهد.

 

17

مسئله هاي كلامي يك و چند مرحله اي را توضيح مي دهد و روي محور نشان مي دهد.

 

3

نماد اعداد 10 تا 20 با توجه به مجموعه مربوط به آن مي نويسد و تشخيص مي دهد.

 

1

فراگير         ارديبهشت ماه

مفاهيم لازم از تصاوير تم ها را استخراج مي كند.

 

4

در استفاده از ابزار خط كش و شابلون مهارت پيدا كرده است.

 

2

اعداد 100 و كمتر از آن به شكل هاي مختلف ( چوب خط ، چينه و ...) نشان مي دهد.

 

5

جداول شگفت انگيز اعداد را با توجه به سطر و ستون حل مي كند.

 

3

ساعت رند و بين دو ساعت رند را تشخيص مي دهد.

 

6

عبارات دو تا چهار جمله اي جمع (اساسي نوع اول و دوم) در مبناي 5 را حل مي كند.

 

4

لبه ها و گوشه هاي اشكال هندسي را تشخيص مي دهد و نام آنها را

مي نويسد.

 

7

در ايجاد اشكال متقارن مهارت پيدا كرده است.

 

5

اعداد را تا 100 به صورت افزايش و كاهشي 10 تا 10 تا و 5 تا 5 تا

مي شمرد و انجام مي دهد.

 

8

اندازه گيري تقريبي وسايل با واحدهاي غير استاندارد (كمي بلندتر ، كوتاه تر ، بين) را به كار مي برد.

 

6

در استفاده از ابزار خط كش و شابلون مهارت دارد.

 

9

اعداد مناسب در جدول ارزش مكاني با توجه به شكل قرار مي دهد.

 

7

با اشكال لاتين بعضي حروف آشنا مي شود. يعني مسائل را با ماشين حساب حل مي كند.

 

10

مكان قرار گرفتن اعداد بر روي ساعت و محور اعداد را نشان مي دهد.

 

8

الگوبرداري و ادامه دادن الگوها را نشان مي دهد.

 

11

دو تا دو تا ، سه تا سه تا و چهار تا چهارتا مي شمارد.

 

9

جداول شگفت انگيز را تكميل مي كند.

 

12

مقايسه ي دو عبارت رياضي را با علامت كمتر ، بيشتر و مساوي انجام

مي دهد.

 

10

عبارات دو تا شش جمله اي جمع ( اساسي نوع اول و دوم) در مبناي 5 را حل مي كند.

 

13

مدل كوچك تر را به بزرگ تر تبديل مي كند.

 

11

جمع اعداد 40، 30، 20 ، 10 و ... با حاصل جمع كمتر از 100 را انجام

مي دهد.

 

1

فراگير         اسفند و فرودين ماه

مفاهيم لازم از تصاوير تم ها استخراج مي كند.

 

12

تفريق اعداد 40، 30، 20 ، 10 و ... با حاصل جمع كمتر از 100 را انجام

مي دهد.

 

2

در نمايش اعداد 99 و كمتر از آن به شكل هاي مختلف چوب خط ، چينه مهارت دارد.

 

13

الگوبرداري صحيح را انجام مي دهد.

 

3

جمع و تفريق را با كمك محور اعداد انجام مي دهد.

 

14

اعداد مناسب در جدول ارزش مكاني با توجه به شكل قرار مي دهد.

 

4

نماد اعداد صفر تا 99 با توجه به مجموعه مربوط به آن مي نويسد و در جدول قرار مي دهد.

 

15

ساعت هاي رند و بين دو ساعت رند و گذشته و مانده را تشخيص مي دهد.

 

5

اعداد يك تا نود و نه با حروف مي نويسد.

 

16

دو تا دو تا الي هشت تا هشت تا به صورت افزايشي و كاهشي مي شمرد.

 

6

در ادامه دادن الگوها مهارت پيدا كرده است.

 

17

تقدم و تأخر زماني بعضي از وقايع را تشخيص مي دهد.

 

7

جداول شگفت انگيز را تكميل مي كند.

 

18

مسئله هاي كلامي يك و چند مرحله اي را حل مي كند.

 

8

عبارات دو تا شش جمله اي جمع (اساسي نوع اول و دوم) در مبناي 5 انجام مي دهد.

 

19

مفهوم سنگين تر و سبك تر را نشان مي دهد.

 

9

جمع اعداد 40 ، 30 ، 20 ، 10 و ... با حاصل جمع كمتر از 100 را انجام مي دهد.

 

20

يك فرش طراحي مي كند.

 

10

تفريق اعداد 40، 30، 20 ، 10 و ... با حاصل جمع كمتر از 100 را انجام

مي دهد.

 

 

 

 

11

اشكال متقارن را ايجاد مي كند.

 

 

 

 

12

اندازه گيري تقريبي وسايل با واحدهاي غير استاندارد (كمي بلندتر ، كوتاهتر، باندترين ، كوتاه ترين) را انجام مي دهد.

 

 

 

 

13

اعداد مناسب در جدول ارزش مكاني با توجه به شكل قرار مي دهد.

 

 

 

 

14

جمع وتفريق با كمك محور اعداد انجام مي دهد.

 

 

 

 

15

شمردن دو تا دو تا الي هشت تا هشت تا به صورت افزايشي و كاهشي را انجام مي دهد.

 

 

 

 

 

فهرست وارسي قرآن اول دبستان

نام و نام خانوادگي دانش آموز ............................. مقياس : خيلي خوب خوب قابل قبول نيازمند تلاش    نام آموزگار : ......................

رديف

انتظارات

 

رديف

انتظارات

 

1

فراگير         مهر ماه

مصاديقي از پيام قرآني «بسم الله الرحمن الرحيم» را بيان مي كند.

 

4

مصاديقي از پيام قرآني يا بني اقم الصلاه را بيان مي كند.

 

2

سوره ي توحيد را روخواني مي كند.

 

5

لوحه 13 را روخواني مي كند.

 

3

براي شعر صفحه ي 19 نام مناسب انتخاب مي كند.

 

6

لوحه 14 را روخواني مي كند.

 

4

مصاديقي از پيام قرآني سلام عليكم را بازگو مي كند.

 

7

سوره ي حمد را صحيح روخواني مي كند.

 

5

با موضوع سلام نقاشي مي كشد.

 

8

براي شعر صفحه 55 نام مناسب انتخاب مي كند.

 

6

پيام قرآني را از حفظ با ترجمه بيان مي كند.

 

9

لوحه 16 را روخواني مي كند.

 

1

فراگير         آبان ماه

مصاديقي از پيام قرآني الحمدالله را بيان مي كند.

 

10

لوحه 17 را روخواني مي كند.

 

2

سوره ي كوثر را روخواني مي كند.

 

1

فراگير         اسفند ماه

با قرآن انس گرفته و به اين درس علاقمند است.

 

3

براي شعر صفحه ي 26 نام مناسب انتخاب مي كند.

 

2

لوحه 18 را روخواني مي كند.

 

4

مصاديقي از پيام قرآني واشكروا نعمه الله را بيان مي كند.

 

3

لوحه 19 را روخواني مي كند.

 

5

در گفت و گوي صفحه 29 شركت مي كند.

 

4

مصاديقي از پيام قرآني وثيابك فطهر را بيان مي كند.

 

6

داستان نان را با توجه به تصوير بيان مي كند.

 

5

لوحه 20  را روخواني مي كند.

 

7

پيام قرآني را از حفظ با ترجمه بيان مي كند.

 

6

سوره ي فلق را روخواني مي كند.

 

1

فراگير         آذر ماه

سوره ي عصر را روخواني مي كند.

 

7

براي شعر صفحه 63 نام مناسب انتخاب مي كند.

 

2

براي شعر صفحه ي 33 نام مناسب انتخاب مي كند.

 

8

لوحه 22 را با اشاره معلم به صورت بخش بخش مي خواند.

 

3

مصاديقي از پيام قرآني و بالوالدين احساناً را توضيح مي دهد.

 

9

پيام قرآني رب زدني علما را از حفظ با ترجمه بيان مي كند.

 

4

با توجه به تصاوير نيكي به پدر و مادر را نمايش مي دهد.

 

10

لوحه 23 را با اشاره معلم به صورت بخش بخش و دسته جمعي مي خواند.

 

5

در خواندن گروهي شركت مي كند.

 

1

فراگير         فروردين ماه

با قرآن انس گرفته و در خواندن دسته جمعي شركت مي كند.

 

6

لوحه 4 را روخواني مي كند.

 

2

لوحه 24  را با اشاره ي معلم مي خواند.

 

1

فراگير         دي ماه

لوحه 5 را روخواني مي كند.

 

3

لوحه 25 را با اشاره معلم به صورت دسته جمعي و بخش بخش مي خواند.

 

2

لوحه 6 را روخواني مي كند.

 

4

لوحه 26  را روخواني مي كند.

 

3

لوحه 7 را روخواني مي كند.

 

5

لوحه 27  را روخواني مي كند.

 

4

سوره ي ناس را روخواني مي كند.

 

6

سوره ي نصر را روخواني مي كند.

 

5

در جمع خواني شركت مي كند.

 

1

فراگير         ارديبهشت ماه

براي شعر صفحه ي 73 نام مناسب انتخاب مي كند.

 

6

براي شعر صفحه 43 نام مناسب انتخاب مي كند.

 

2

مصاديقي از پيام قرآني محمد رسول الله را بيان مي كند.

 

7

لوحه 9 را روخواني مي كند.

 

3

داستان كودكي حضرت موسي را با توجه به تصاوير بيان مي كند.

 

8

لوحه 10 را روخواني مي كند.

 

4

پيام قرآني مربوط را بيان مي كند.

 

9

لوحه 11 را روخواني مي كند.

 

5

لوحه 29  را روخواني مي كند.

 

10

لوحه 12 را روخواني مي كند.

 

6

لوحه 30  را روخواني مي كند.

 

11

داستان هديه ي با ارزش را تعريف مي كند.

 

7

لوحه 31  را روخواني مي كند.

 

1

فراگير         بهمن ماه

در خواندن عبارات وسوره هاي قرآن به صورت دسته جمعي شركت مي كند.

 

8

لوحه 32 را با اشاره ي معلم به صورت دسته جمعي و بخش بخش

مي خواند.

 

2

عبارات صفحه 48 روخواني مي كند.

 

9

عبارات قرآني صفحه ي 80 را بلند روخواني مي كند.

 

3

رحل قرآن رابا خلاقيت مي سازد.

 

 

 

 

فهرست وارسي فارسي اول دبستان

نام و نام خانوادگي دانش آموز ............................. مقياس : خيلي خوب خوب قابل قبول نيازمند تلاش    نام آموزگار : ......................

رديف

انتظارات

 

رديف

انتظارات

 

1

فراگير         مهر ماه

داستان تصاوير را به درستي بيان مي كند.

 

10

صدا و نشانه ( ا ت) را در كلمات تشخيص مي دهد ، مي خواند و مي نويسد.

 

2

هم پايان ها را در يك گروه قرار مي دهد.

 

11

كلمات متناسب با تصوير را مي خواند.

 

3

هم آغازها را در يك گروه قرار مي دهد.

 

1

فراگير         آذر ماه

صدا و نشانه ي (ر ن) در كلمات مختلف تشخيص داده ، مي خواند و

مي نويسد.

 

4

براي واژه ها جمله سازي مي كند.

 

2

درباره ي نان و توليد آن صحبت مي كند.

 

5

هر تصوير را كه به او نشان مي دهيم نام مي برد.

 

3

درباره ي پديده هاي ابر و باد و باران صحبت مي كند.

 

6

واژه را مي شناسد و نام مي برد.

 

4

صدا و نشانه (ايـ و ز) را در كلمات مختلف تشخيص داده ، مي خواند و

مي نويسد.

 

7

تصوير را با واژه تطبيق مي دهد.

 

5

در مورد كشور ايران و مردم آن صحبت مي كند.

 

8

براي هم آغازها مثال مي زند.

 

6

صدا و نشانه ي (اِ - ـه ه ) و (يـ ي) و (شـ ش) را در كلمات مختلف تشخيص مي دهد.

 

9

براي هم پايان ها مثال مي زند.

 

7

حروف و كلمات را با نشانه هاي بالا مي خواند و مي نويسد.

 

10

بين تصاوير ارتباط منطقي برقرار مي كند.

 

8

در مورد اعضاي مختلف بدن مثل گوش ، چشم و ... صحبت مي كند.

 

1

فراگير         آبان ماه

صدا و نشانه آ و ب را در اول ، وسط و آخر كلمات مي نويسد.

 

1

فراگير         دي ماه

صدا و نشانه ي (اُ ُ) و (كـ ك) و (و) را در اول ، وسط و آخر كلمات تشخيص مي دهد.

 

2

صدا و نشانه آ و ب را در اول ، وسط و آخر كلمات مي خواند.

 

2

در مورد انواع ورزش و نقش آن در سلامتي توضيح مي دهد.

 

3

درباره ي نقش آب و سالم بودن آن توضيح مي دهد.

 

3

صدا و نشانه ي (پـ پ) (گـ گ) و (فـ ف) را در كلمات مختلف تشخيص

مي دهد.

 

4

درباره ي باران و موارد استفاده ي آن توضيح مي دهد.

 

4

در مورد جنگل و جانوران آن توضيح مي دهد.

 

5

درباره ي بهداشت و رعايت آن صحبت مي كند.

 

5

در مورد استفاده از لباس مناسب در روزهاي سرد صحبت مي كند.

 

6

صداي مـ ، م ، سـ ، س را در كلمات تشخيص مي دهد.

 

6

صدا و نشانه ي (خـ خ) (قـ ق) (لـ ل) را در اول ، وسط و آخر كلمات تشخيص مي دهد.

 

7

صداي (م س) را در كلمات مي خواند و مي نويسد.

 

7

كلماتيكه با حروف و نشانه هاي بالاست را مي خواند و مي نويسد.

 

8

انواع ميوه ها را مي شناسد و درباره ي آن صحبت مي كند.

 

8

در مورد رابطه ي همكاران بين اعضاي خانواده صحبت مي كند.

 

9

درباره ي بازي ها و رعايت نكات ايمني صحبت مي كند.

 

1

فراگير         بهمن ماه

صدا و نشانه ي (جـ ج) (اُ استثنا) (هـ ـهـ ـه ه) را در كلمات مختلف تشخيص مي دهد.

 

 

فهرست وارسي فارسي اول دبستان

نام و نام خانوادگي دانش آموز ............................. مقياس : خيلي خوب خوب قابل قبول نيازمند تلاش    نام آموزگار : ......................

رديف

انتظارات

 

رديف

انتظارات

 

2

در مورد نعمت هاي خداوند صحبت مي كند.

 

10

در هنگام پاسخ دادن به سوالات ابتدا فكر مي كند.

 

3

در مورد شاليزار و نحوه ي كاشت برنج توضيح مي دهد.

 

1

فراگير         فروردين ماه

صدا و نشانه ي (ح) را تشخيص مي دهد و مي خواند و مي نويسد.

 

4

كلماتيكه اَ استثنا دارد را به خوبي مي نويسد و تشخيص مي دهد.

 

2

در ارتباط با زندگي حلزون گزارش مي دهد.

 

5

صدا و نشانه هاي (چ ژ خوا) را در اول ، وسط و آخر كلمات تشخيص

مي دهد.

 

3

صدا و نشانه (ض) تشخيص مي دهد ، مي خواند و مي نويسد.

 

6

صدا و نشانه هاي ( چ ژ خوا) را در اول ، وسط و آخر كلمات مي نويسد.

 

4

درباره ي اهميت عبادت از بيماران در گروه بحث مي كند.

 

7

صدا و نشانه هاي (چ ژ خوا) را در كلمات مي خواند.

 

5

درباره ي مسجد و آداب آن گزارش مختصري مي دهد.

 

8

دباره ي چشمه ، گياهان و حيوانات اهلي صحبت مي كند.

 

6

صدا و نشانه ي (ط) را تشخيص مي دهد ، مي خواند و مي نويسد.

 

9

كتاب مطالعه مي كند.

 

7

درباره ي انقلاب و دلايل پيروزي آن صحبت مي كند.

 

10

از  كتاب آسماني خود قرآن و پيامبران درس مي آموزد.

 

8

درباره ي نقش شهدا و امام خميني در انقلاب صحبت مي كند.

 

11

نسبت به كشور خود ايران عشق مي ورزد.

 

1

فراگير         ارديبهشت ماه

صدا و نشانه ي (غ) را تشخيص مي دهد ، مي خواند و مي نويسد.

 

1

فراگير         اسفند ماه

نشانه (  ّ) را تشخيص مي دهد و مي خواند و مي نويسد.

 

2

صدا و نشانه ي (ظ) تشخيص مي دهد ، مي خواند و مي نويسد.

 

2

در ارتباط با بازار و مشاغل اطلاعات جمع آوري مي كند.

 

3

درباره ي اعياد مذهبي و عيد مبعث گزارش ارائه مي دهد.

 

3

نشانه (صـ) را تشخيص مي دهد ، مي خواند و مي نويسد.

 

4

كعبه را خانه ي خدا مي داند و درباره ي آن صحبت مي كند.

 

4

درباره ي دريا و حيوانات دريايي اطلاعات جمع مي كند.

 

5

درباره ي اهميت كمك به ديگران صحبت مي كند.

 

5

نشانه ي (ذ) را تشخيص مي دهد ، مي خواند و مي نويسد.

 

6

چهار فصل را تشخيص مي دهد و ماه هاي آن را نام مي برد.

 

6

درباره ي مسافرت صحبت مي كند.

 

7

حروف الفباي فارسي را از حفظ مي خواند.

 

7

نشانه ي (ع) را تشخيص مي دهد ، مي خواند و مي نويسد.

 

8

نام حروف الفباي فارسي را مي نويسد.

 

8

صدا و نشانه ي (ث) را تشخيص مي دهد ، مي خواند و مي نويسد.

 

9

داستان نويسي مي كند.

 

9

درباره ي روز و شب و پيدايش آن ها صحبت مي كند.

 

 

 

 

فهرست وارسي علوم اول دبستان

نام و نام خانوادگي دانش آموز ............................. مقياس : خيلي خوب خوب قابل قبول نيازمند تلاش    نام آموزگار : ......................

رديف

انتظارات

 

رديف

انتظارات

 

1

فراگير         مهر ماه

از حواس خود براي شناسايي محيط اطراف استفاده مي كند.

 

8

چرخه ي زندگي بعضي جانوران را توضيح مي دهد.

 

2

اجسام را از نظر شكل ، صدا ، بو مقايسه و طبقه بندي مي كند.

 

9

جانوران مفيد  و غيرمفيد را تشخيص مي دهد.

 

3

اجسام را از نظر مزه ، رنگ ، اندازه مقايسه و طبقه بندي مي كند.

 

1

فراگير         دي ماه

اجزاي مختلف يك گياه را نام مي برد.

 

4

در فعاليت ها و پرسش و پاسخ نوبت را رعايت مي كند.

 

2

وظيفه هر قسمت گياه را با ذكر مثال شرح مي دهد.

 

5

به حفظ سلامت اندام هاي حسي اهميت مي دهد.

 

3

با برگ يا گل گياهان رنگ درست مي كند.

 

6

سايه ي دوستان خود را مي كشد.

 

4

فايده هاي گياهان را با ذكر مثال شرح مي دهد.

 

7

سايه ها را در زمان هاي مختلف مقايسه مي كند.

 

5

گياهاان را از نظر  گوناگوني ريشه طبقه بندي مي كند.

 

8

با كنجكاوي به گوجه فرنگي نگاه مي كند و تصوير آن را مي كشد.

 

6

گياهان را از نظر گوناگوني برگ و سابقه طبقه بندي مي كند.

 

9

آزمايش اجسام در زير آب يا روي آب را انجام مي دهد.

 

7

درباره ي مكان هايي كه آب دارد توضيح مي دهد.

 

1

فراگير         آبان ماه

روش هاي حفظ سلامتي را با نمايش خلاق نمايش مي دهد.

 

8

در مورد استفاده هاي آب گزارش مي دهد.

 

2

از نقاشي براي برقراري ارتباط و بيان نظرات استفاده مي كند.

 

9

راه هاي جلوگيري از آلوده شدن آب را بيان مي كند.

 

3

نياز بدن به غذاي مناسب ، ورزش و پاكيزگي را بيان مي كند.

 

10

راه هاي صرفه جويي در مصرف آب را بيان مي كند.

 

4

در حفاظت از محيط زيست مي كوشد.

 

11

چرخه ي بوجود آمدن باران از آب دريا را نشان مي دهد.

 

5

به سلامتي فردي و اجتماعي اهميت مي دهد.

 

12

استفاده هاي آب دريا را بيان مي كند.

 

6

جانوران مختلف را مشاهده و طبقه بندي مي كند.

 

1

فراگير         بهمن ماه

سنگ ها را از روي شكل ، اندازه و رنگ طبقه بندي مي كند.

 

7

در مورد محل زندگي جانوران اطلاعات جمع آوري مي كند.

 

2

مكان هايي كه سنگ در آن وجود دارد را بيان مي كند.

 

8

نسبت به مشاهده رفتار جانوران علاقمند است.

 

3

به كار گروهي علاقمند است.

 

9

جانوران را از نظر گوناگوني طبقه بندي مي كند.

 

4

نكات ايمني را رعايت مي كند.

 

1

فراگير         آذر ماه

در مورد غذاي جانوران اطلاعات جمع آوري مي كند.

 

5

تغييرات سنگ ها را بيان مي كند.

 

2

جانوران را از نظر نوع غذا طبقه بندي مي كند.

 

6

براي مواد مختلف استفاده از سنگ ها مثال مي زند.

 

3

در مورد حركت جانوران گزارش مختصري ارائه مي دهد.

 

7

با ابزارهايي كه دارد يك وسيله مي سازد.

 

4

جانوران را از نوع حركت طبقه بندي مي كند.

 

8

موارد استفاده از ابزارهاي مختلف را بيان مي كند.

 

5

در مورد فايده هاي جانوران اطلاعات جمع آوري مي كند.

 

9

از خلاقيت و فكر خود در ساختن وسيله كمك مي گيرد.

 

6

در مورد جانوران مهاجر و مفهوم مهاجرت گزارش مي دهد.

 

10

ابزارهاي ساده و پيچيده را از هم جدا مي كند.

 

7

راه هاي حفاظت از جانوران و محيط زيست را طبقه بندي و بيان مي كند.

 

 

 

 

فهرست وارسي علوم اول دبستان

نام و نام خانوادگي دانش آموز ............................. مقياس : خيلي خوب خوب قابل قبول نيازمند تلاش    نام آموزگار : ......................

رديف

انتظارات

 

رديف

انتظارات

 

1

فراگير         اسفند ماه

انواع مختلف خاك را مقايسه مي كند.

 

6

شكل هاي مختلف آهن ربا را مقايسه مي كند.

 

2

درباره ي گوناگوني خاك گزارش مي دهد.

 

7

كاربرد آهن ربا را در وسايل مختلف مثال مي زند.

 

3

استفاده گوناگون از خاك را با ذكر مثال بيان مي كند.

 

8

دو آهن ربا را از نظر قدرت جذب مقايسه مي كند.

 

4

ميزان نفوذ پذيري خاك را مقايسه و نتيجه را بيان مي كند.

 

9

تغييرات را از زمان گذشته تا حال و آينده مقايسه مي كند.

 

5

با استفاده از خاك كاردستي درست مي كند.

 

10

يك وسيله ي روشنايي مي سازد.

 

6

با آزمايش نشان مي دهد كه در اطراف ما هوا وجود دارد.

 

11

وسايل مختلف روشنايي را با هم مقايسه مي كند.

 

7

استفاده هاي انسان از هوا و كاربرد آن را مثال مي زند.

 

 

 

 

8

كارهايي كه باعث آلودگي هوا مي شود را بيان مي كند.

 

 

 

 

9

بيماري هايي را كه از راه هوا منتقل مي شود را مثال مي زند.

 

 

 

 

1

فراگير         فروردين ماه

چند مكان گرم و سرد را مثال مي زند.

 

 

 

 

2

در مورد مكان هايي كه به يك اندازه گرم نيستند توضيح مي دهد.

 

 

 

 

3

گرم ترين محل كلاس يا مدرسه را پيش بيني مي كند.

 

 

 

 

4

براي استفاده هاي مختلف از گرما مثال مي زند.

 

 

 

 

5

ميزان گرم شدن اجسام را بر اثر نور خورشيد مقايسه مي كند.

 

 

 

 

6

درباره ي تاثير رنگ اجسان در ميزان گرم شدن آن ها بر اثر نور خورشيد توضيح مي دهد.

 

 

 

 

7

اجسامي كه نور يا گرما يا هر دو را دارند طبقه بندي مي كند.

 

 

 

 

8

چند وسيله ي گرم كننده را نام مي برد.

 

 

 

 

9

كاربرد گرما در زندگي توضيح مي دهد.

 

 

 

 

10

ضرورت صرفه جويي در مصرف انرژي را توضيح مي دهد.

 

 

 

 

1

فراگير         ارديبهشت ماه

چيزهايي را كه حركت مي كنند مثال مي زند.

 

 

 

 

2

براي حركت سخت و آسان مثال مي زند.

 

 

 

 

3

براي انواع حركت مثال مي زند.

 

 

 

 

4

حركت روي سطح صاف و ناصاف را مقايسه مي كند.

 

 

 

 

5

اجسام مختلف را به كمك آهن ربا طبقه بندي مي كند.