فهرست وارسی ریاضی اول
فهرست وارسي رياضي اول دبستان
نام و نام خانوادگي دانش آموز ............................. مقياس : خيلي خوب – خوب – قابل قبول – نيازمند تلاش نام آموزگار : ......................
|
رديف |
انتظارات |
|
رديف |
انتظارات |
|
|
1 |
فراگير مهرماه مفاهيم لازم از تصاوير تم ها را بيان مي كند. |
|
6 |
در تشخيص لبه ها و گوشه هاي اشكال هندسي را تشخيص مي دهد و رسم مي كند. |
|
|
2 |
در نمايش مجموعه هاي 5 و كمتر از آن با انگشتان ، چينه ، رسم شكل توانايي دارد. |
|
7 |
در استفاده از ابزار خط كش و شابلون مهارت دارد. |
|
|
3 |
شمارش اعداد تا 5 را با توجه به تصاوير بيان مي كند. |
|
8 |
الگوها را درك مي كند و ادامه مي دهد. |
|
|
4 |
اشكال مثلث ، مربع ، دايره و مستطيل را تشخيص مي دهد و رسم مي كند. |
|
9 |
جداول شگفت انگيز را تكميل مي كند. |
|
|
5 |
از ابزار خط كش و شابلون استفاده مي كند. |
|
10 |
مفهوم جمع را با استفاده از انگشت ، چينه ، چوب خط ، رسم شكل و ... نشان مي دهد. |
|
|
6 |
الگوي منظم و نامنظم را با اشكال تكميل مي كند. |
|
11 |
مفهوم تفريق را با استفاده از انگشت ، چينه ، چوب خط ، رسم شكل و ... نشان مي دهد. |
|
|
7 |
جداول شگفت انگيز را با اشكال تكميل مي كند. |
|
12 |
تقارن از رنگ ها و اشكال هندسي را نشان مي دهد. |
|
|
8 |
مفهوم اوليه ي ضلع و گوش را با توجه به شكل بيان مي كند. |
|
13 |
تقارن عمودي و افقي را كامل مي كند. |
|
|
1 |
فراگير آبان ماه مفاهيم لازم از تصاوير تم ها را بيان مي كند. |
|
14 |
اندازه گيري وسايل مختلف را با چينه ، گيره و تراش تخمين مي زند. |
|
|
2 |
در نمايش مجموعه هاي 5 و كمتر از آن با انگشت ، چينه ، چوب خط ، رسم شكل توانايي دارد. |
|
15 |
الگوبرداري را كامل انجام مي دهد. |
|
|
3 |
با توجه به اشكال ، چوب خط مناسب مي كشد. |
|
16 |
نماد كمتري و بيشتري و تساوي را بين مجموعه ها و اعداد به كار مي برد. |
|
|
4 |
نماد اعداد 1 تا 4 با توجه به مجموعه مربوط به آن تشخيص مي دهد و مي نويسد. |
|
17 |
نمودار ميله اي و ستوني اعداد را رنگ كرده و نشان مي دهد. |
|
|
5 |
در تشخيص و رسم اشكال مثلث ، مربع ، دايره و مستطيل توانايي دارد. |
|
1 |
فراگير دي ماه مفاهيم لازم از تصاوير تم ها را بيان مي كند. |
|
|
6 |
لبه ها و گوشه هاي هندسي را تشخيص مي دهد. |
|
2 |
مجموعه هاي 10 تايي و كمتر از آن را با انگشت ، چينه ، چوب خط ، رسم شكل و ... نشان مي دهد. |
|
|
7 |
از ابزار خط كش و شابلون به خوبي استفاده مي كند. |
|
3 |
تركيبات اعداد 10 و كمتر از آن را با انگشت ، چينه ، رسم شكل نشان مي دهد. |
|
|
8 |
شكل هاي مثل هم را در مجموعه ها تشخيص مي دهد. |
|
4 |
در استفاده از ابزار خط كش و شابلون مهارت پيدا كرده و رسم مي كند. |
|
|
9 |
الگوها را درك مي كند و ادامه مي دهد. |
|
5 |
ادامه دادن الگوها را انجام مي دهد. |
|
|
10 |
جداول شگفت انگيز اعداد را تكميل مي كند. |
|
6 |
جداول شگفت انگيز اعداد را تكميل مي كند. |
|
|
11 |
مفهوم جمع را با استفاده از انگشت ، چينه ، چوب خط ، رسم شكل و ... نشان مي دهد. |
|
7 |
عبارات جمع با استفاده از انگشت ، چينه ، چوب خط ، رسم شكل و ... در مبناي 5 حل مي كند. |
|
|
12 |
مفهوم تفريق را با استفاده از انگشت ، چينه ، چوب خط ، رسم شكل و ... نشان مي دهد. |
|
8 |
عبارات تفريق با استفاده از انگشت ، چينه ، چوب خط ، رسم شكل و ... نشان مي دهد. |
|
|
13 |
اشكال متقارن را با تا زدن كاغذ پيدا مي كند. |
|
9 |
اشكال متقارن را به صورت نقاشي شطرنجي كار مي كند. |
|
|
14 |
وسايل مختلف را با واحدهاي (چينه و گيره) اندازه گيري مي كند. |
|
10 |
اندازه گيري تقريبي وسايل با واحدهاي غير استاندارد (كمي بلندتر) را نشان مي دهد. |
|
|
15 |
از روي اشكال الگوبرداري و كار با خط كش را انجام مي دهد. |
|
11 |
الگوبرداري و ادامه دادن الگوها را نشان مي دهد. |
|
|
1 |
فراگير آذرماه مفاهيم لازم از تصاوير تم ها را بيان مي كند. |
|
12 |
مدل سازي و تجانس را در تصوير نشان مي دهد. |
|
|
2 |
در نمايش مجموعه هاي 9 و كمتر از آن با انگشتان ، چينه ، رسم شكل توانايي دارد. |
|
13 |
نماد كمتري و بيشتري و تساوي را درك كرده و به كار مي گيرد. |
|
|
3 |
شمارش اعداد 5 و كمتر از آان را با انگشتان ، چينه ، رسم شكل نشان مي دهد. |
|
14 |
جمع سه عدد را در مبناي 5 نشان مي دهد. |
|
|
4 |
نماد اعداد صفر تا 9 با توجه به مجموعه مربوط به آن تشخيص مي دهد و مي نويسد. |
|
15 |
اعداد مناسب را در جدول ارزش مكاني با توجه به شكل قرار مي دهد. |
|
|
5 |
اشكال مثلث ، مربع ، دايره و مستطيل را تشخيص مي دهد و رسم مي كند. |
|
|
|
|
فهرست وارسي رياضي اول دبستان
نام و نام خانوادگي دانش آموز ............................. مقياس : خيلي خوب – خوب – قابل قبول – نيازمند تلاش نام آموزگار : ......................
|
رديف |
انتظارات |
|
رديف |
انتظارات |
|
|
1 |
فراگير بهمن ماه مفاهيم لازم از تصاوير تم ها را استخراج مي كند. |
|
16 |
تقدم و تأخر زماني بعضي از وقايع تشخيص مي دهد. |
|
|
2 |
اعداد 19 و كمتر از آن به شكل هاي مختلف (چوب خط ، چينه) نمايش مي دهد. |
|
17 |
مسئله هاي كلامي يك و چند مرحله اي را توضيح مي دهد و روي محور نشان مي دهد. |
|
|
3 |
نماد اعداد 10 تا 20 با توجه به مجموعه مربوط به آن مي نويسد و تشخيص مي دهد. |
|
1 |
فراگير ارديبهشت ماه مفاهيم لازم از تصاوير تم ها را استخراج مي كند. |
|
|
4 |
در استفاده از ابزار خط كش و شابلون مهارت پيدا كرده است. |
|
2 |
اعداد 100 و كمتر از آن به شكل هاي مختلف ( چوب خط ، چينه و ...) نشان مي دهد. |
|
|
5 |
جداول شگفت انگيز اعداد را با توجه به سطر و ستون حل مي كند. |
|
3 |
ساعت رند و بين دو ساعت رند را تشخيص مي دهد. |
|
|
6 |
عبارات دو تا چهار جمله اي جمع (اساسي نوع اول و دوم) در مبناي 5 را حل مي كند. |
|
4 |
لبه ها و گوشه هاي اشكال هندسي را تشخيص مي دهد و نام آنها را مي نويسد. |
|
|
7 |
در ايجاد اشكال متقارن مهارت پيدا كرده است. |
|
5 |
اعداد را تا 100 به صورت افزايش و كاهشي 10 تا 10 تا و 5 تا 5 تا مي شمرد و انجام مي دهد. |
|
|
8 |
اندازه گيري تقريبي وسايل با واحدهاي غير استاندارد (كمي بلندتر ، كوتاه تر ، بين) را به كار مي برد. |
|
6 |
در استفاده از ابزار خط كش و شابلون مهارت دارد. |
|
|
9 |
اعداد مناسب در جدول ارزش مكاني با توجه به شكل قرار مي دهد. |
|
7 |
با اشكال لاتين بعضي حروف آشنا مي شود. يعني مسائل را با ماشين حساب حل مي كند. |
|
|
10 |
مكان قرار گرفتن اعداد بر روي ساعت و محور اعداد را نشان مي دهد. |
|
8 |
الگوبرداري و ادامه دادن الگوها را نشان مي دهد. |
|
|
11 |
دو تا دو تا ، سه تا سه تا و چهار تا چهارتا مي شمارد. |
|
9 |
جداول شگفت انگيز را تكميل مي كند. |
|
|
12 |
مقايسه ي دو عبارت رياضي را با علامت كمتر ، بيشتر و مساوي انجام مي دهد. |
|
10 |
عبارات دو تا شش جمله اي جمع ( اساسي نوع اول و دوم) در مبناي 5 را حل مي كند. |
|
|
13 |
مدل كوچك تر را به بزرگ تر تبديل مي كند. |
|
11 |
جمع اعداد 40، 30، 20 ، 10 و ... با حاصل جمع كمتر از 100 را انجام مي دهد. |
|
|
1 |
فراگير اسفند و فرودين ماه مفاهيم لازم از تصاوير تم ها استخراج مي كند. |
|
12 |
تفريق اعداد 40، 30، 20 ، 10 و ... با حاصل جمع كمتر از 100 را انجام مي دهد. |
|
|
2 |
در نمايش اعداد 99 و كمتر از آن به شكل هاي مختلف چوب خط ، چينه مهارت دارد. |
|
13 |
الگوبرداري صحيح را انجام مي دهد. |
|
|
3 |
جمع و تفريق را با كمك محور اعداد انجام مي دهد. |
|
14 |
اعداد مناسب در جدول ارزش مكاني با توجه به شكل قرار مي دهد. |
|
|
4 |
نماد اعداد صفر تا 99 با توجه به مجموعه مربوط به آن مي نويسد و در جدول قرار مي دهد. |
|
15 |
ساعت هاي رند و بين دو ساعت رند و گذشته و مانده را تشخيص مي دهد. |
|
|
5 |
اعداد يك تا نود و نه با حروف مي نويسد. |
|
16 |
دو تا دو تا الي هشت تا هشت تا به صورت افزايشي و كاهشي مي شمرد. |
|
|
6 |
در ادامه دادن الگوها مهارت پيدا كرده است. |
|
17 |
تقدم و تأخر زماني بعضي از وقايع را تشخيص مي دهد. |
|
|
7 |
جداول شگفت انگيز را تكميل مي كند. |
|
18 |
مسئله هاي كلامي يك و چند مرحله اي را حل مي كند. |
|
|
8 |
عبارات دو تا شش جمله اي جمع (اساسي نوع اول و دوم) در مبناي 5 انجام مي دهد. |
|
19 |
مفهوم سنگين تر و سبك تر را نشان مي دهد. |
|
|
9 |
جمع اعداد 40 ، 30 ، 20 ، 10 و ... با حاصل جمع كمتر از 100 را انجام مي دهد. |
|
20 |
يك فرش طراحي مي كند. |
|
|
10 |
تفريق اعداد 40، 30، 20 ، 10 و ... با حاصل جمع كمتر از 100 را انجام مي دهد. |
|
|
|
|
|
11 |
اشكال متقارن را ايجاد مي كند. |
|
|
|
|
|
12 |
اندازه گيري تقريبي وسايل با واحدهاي غير استاندارد (كمي بلندتر ، كوتاهتر، باندترين ، كوتاه ترين) را انجام مي دهد. |
|
|
|
|
|
13 |
اعداد مناسب در جدول ارزش مكاني با توجه به شكل قرار مي دهد. |
|
|
|
|
|
14 |
جمع وتفريق با كمك محور اعداد انجام مي دهد. |
|
|
|
|
|
15 |
شمردن دو تا دو تا الي هشت تا هشت تا به صورت افزايشي و كاهشي را انجام مي دهد. |
|
|
|
|
فهرست وارسي قرآن اول دبستان
نام و نام خانوادگي دانش آموز ............................. مقياس : خيلي خوب – خوب – قابل قبول – نيازمند تلاش نام آموزگار : ......................
|
رديف |
انتظارات |
|
رديف |
انتظارات |
|
|
1 |
فراگير مهر ماه مصاديقي از پيام قرآني «بسم الله الرحمن الرحيم» را بيان مي كند. |
|
4 |
مصاديقي از پيام قرآني يا بني اقم الصلاه را بيان مي كند. |
|
|
2 |
سوره ي توحيد را روخواني مي كند. |
|
5 |
لوحه 13 را روخواني مي كند. |
|
|
3 |
براي شعر صفحه ي 19 نام مناسب انتخاب مي كند. |
|
6 |
لوحه 14 را روخواني مي كند. |
|
|
4 |
مصاديقي از پيام قرآني سلام عليكم را بازگو مي كند. |
|
7 |
سوره ي حمد را صحيح روخواني مي كند. |
|
|
5 |
با موضوع سلام نقاشي مي كشد. |
|
8 |
براي شعر صفحه 55 نام مناسب انتخاب مي كند. |
|
|
6 |
پيام قرآني را از حفظ با ترجمه بيان مي كند. |
|
9 |
لوحه 16 را روخواني مي كند. |
|
|
1 |
فراگير آبان ماه مصاديقي از پيام قرآني الحمدالله را بيان مي كند. |
|
10 |
لوحه 17 را روخواني مي كند. |
|
|
2 |
سوره ي كوثر را روخواني مي كند. |
|
1 |
فراگير اسفند ماه با قرآن انس گرفته و به اين درس علاقمند است. |
|
|
3 |
براي شعر صفحه ي 26 نام مناسب انتخاب مي كند. |
|
2 |
لوحه 18 را روخواني مي كند. |
|
|
4 |
مصاديقي از پيام قرآني واشكروا نعمه الله را بيان مي كند. |
|
3 |
لوحه 19 را روخواني مي كند. |
|
|
5 |
در گفت و گوي صفحه 29 شركت مي كند. |
|
4 |
مصاديقي از پيام قرآني وثيابك فطهر را بيان مي كند. |
|
|
6 |
داستان نان را با توجه به تصوير بيان مي كند. |
|
5 |
لوحه 20 را روخواني مي كند. |
|
|
7 |
پيام قرآني را از حفظ با ترجمه بيان مي كند. |
|
6 |
سوره ي فلق را روخواني مي كند. |
|
|
1 |
فراگير آذر ماه سوره ي عصر را روخواني مي كند. |
|
7 |
براي شعر صفحه 63 نام مناسب انتخاب مي كند. |
|
|
2 |
براي شعر صفحه ي 33 نام مناسب انتخاب مي كند. |
|
8 |
لوحه 22 را با اشاره معلم به صورت بخش بخش مي خواند. |
|
|
3 |
مصاديقي از پيام قرآني و بالوالدين احساناً را توضيح مي دهد. |
|
9 |
پيام قرآني رب زدني علما را از حفظ با ترجمه بيان مي كند. |
|
|
4 |
با توجه به تصاوير نيكي به پدر و مادر را نمايش مي دهد. |
|
10 |
لوحه 23 را با اشاره معلم به صورت بخش بخش و دسته جمعي مي خواند. |
|
|
5 |
در خواندن گروهي شركت مي كند. |
|
1 |
فراگير فروردين ماه با قرآن انس گرفته و در خواندن دسته جمعي شركت مي كند. |
|
|
6 |
لوحه 4 را روخواني مي كند. |
|
2 |
لوحه 24 را با اشاره ي معلم مي خواند. |
|
|
1 |
فراگير دي ماه لوحه 5 را روخواني مي كند. |
|
3 |
لوحه 25 را با اشاره معلم به صورت دسته جمعي و بخش بخش مي خواند. |
|
|
2 |
لوحه 6 را روخواني مي كند. |
|
4 |
لوحه 26 را روخواني مي كند. |
|
|
3 |
لوحه 7 را روخواني مي كند. |
|
5 |
لوحه 27 را روخواني مي كند. |
|
|
4 |
سوره ي ناس را روخواني مي كند. |
|
6 |
سوره ي نصر را روخواني مي كند. |
|
|
5 |
در جمع خواني شركت مي كند. |
|
1 |
فراگير ارديبهشت ماه براي شعر صفحه ي 73 نام مناسب انتخاب مي كند. |
|
|
6 |
براي شعر صفحه 43 نام مناسب انتخاب مي كند. |
|
2 |
مصاديقي از پيام قرآني محمد رسول الله را بيان مي كند. |
|
|
7 |
لوحه 9 را روخواني مي كند. |
|
3 |
داستان كودكي حضرت موسي را با توجه به تصاوير بيان مي كند. |
|
|
8 |
لوحه 10 را روخواني مي كند. |
|
4 |
پيام قرآني مربوط را بيان مي كند. |
|
|
9 |
لوحه 11 را روخواني مي كند. |
|
5 |
لوحه 29 را روخواني مي كند. |
|
|
10 |
لوحه 12 را روخواني مي كند. |
|
6 |
لوحه 30 را روخواني مي كند. |
|
|
11 |
داستان هديه ي با ارزش را تعريف مي كند. |
|
7 |
لوحه 31 را روخواني مي كند. |
|
|
1 |
فراگير بهمن ماه در خواندن عبارات وسوره هاي قرآن به صورت دسته جمعي شركت مي كند. |
|
8 |
لوحه 32 را با اشاره ي معلم به صورت دسته جمعي و بخش بخش مي خواند. |
|
|
2 |
عبارات صفحه 48 روخواني مي كند. |
|
9 |
عبارات قرآني صفحه ي 80 را بلند روخواني مي كند. |
|
|
3 |
رحل قرآن رابا خلاقيت مي سازد. |
|
|
|
|
فهرست وارسي فارسي اول دبستان
نام و نام خانوادگي دانش آموز ............................. مقياس : خيلي خوب – خوب – قابل قبول – نيازمند تلاش نام آموزگار : ......................
|
رديف |
انتظارات |
|
رديف |
انتظارات |
|
|
1 |
فراگير مهر ماه داستان تصاوير را به درستي بيان مي كند. |
|
10 |
صدا و نشانه ( ا ت) را در كلمات تشخيص مي دهد ، مي خواند و مي نويسد. |
|
|
2 |
هم پايان ها را در يك گروه قرار مي دهد. |
|
11 |
كلمات متناسب با تصوير را مي خواند. |
|
|
3 |
هم آغازها را در يك گروه قرار مي دهد. |
|
1 |
فراگير آذر ماه صدا و نشانه ي (ر ن) در كلمات مختلف تشخيص داده ، مي خواند و مي نويسد. |
|
|
4 |
براي واژه ها جمله سازي مي كند. |
|
2 |
درباره ي نان و توليد آن صحبت مي كند. |
|
|
5 |
هر تصوير را كه به او نشان مي دهيم نام مي برد. |
|
3 |
درباره ي پديده هاي ابر و باد و باران صحبت مي كند. |
|
|
6 |
واژه را مي شناسد و نام مي برد. |
|
4 |
صدا و نشانه (ايـ و ز) را در كلمات مختلف تشخيص داده ، مي خواند و مي نويسد. |
|
|
7 |
تصوير را با واژه تطبيق مي دهد. |
|
5 |
در مورد كشور ايران و مردم آن صحبت مي كند. |
|
|
8 |
براي هم آغازها مثال مي زند. |
|
6 |
صدا و نشانه ي (اِ - ـه ه ) و (يـ ي) و (شـ ش) را در كلمات مختلف تشخيص مي دهد. |
|
|
9 |
براي هم پايان ها مثال مي زند. |
|
7 |
حروف و كلمات را با نشانه هاي بالا مي خواند و مي نويسد. |
|
|
10 |
بين تصاوير ارتباط منطقي برقرار مي كند. |
|
8 |
در مورد اعضاي مختلف بدن مثل گوش ، چشم و ... صحبت مي كند. |
|
|
1 |
فراگير آبان ماه صدا و نشانه آ و ب را در اول ، وسط و آخر كلمات مي نويسد. |
|
1 |
فراگير دي ماه صدا و نشانه ي (اُ ُ) و (كـ ك) و (و) را در اول ، وسط و آخر كلمات تشخيص مي دهد. |
|
|
2 |
صدا و نشانه آ و ب را در اول ، وسط و آخر كلمات مي خواند. |
|
2 |
در مورد انواع ورزش و نقش آن در سلامتي توضيح مي دهد. |
|
|
3 |
درباره ي نقش آب و سالم بودن آن توضيح مي دهد. |
|
3 |
صدا و نشانه ي (پـ پ) (گـ گ) و (فـ ف) را در كلمات مختلف تشخيص مي دهد. |
|
|
4 |
درباره ي باران و موارد استفاده ي آن توضيح مي دهد. |
|
4 |
در مورد جنگل و جانوران آن توضيح مي دهد. |
|
|
5 |
درباره ي بهداشت و رعايت آن صحبت مي كند. |
|
5 |
در مورد استفاده از لباس مناسب در روزهاي سرد صحبت مي كند. |
|
|
6 |
صداي مـ ، م ، سـ ، س را در كلمات تشخيص مي دهد. |
|
6 |
صدا و نشانه ي (خـ خ) (قـ ق) (لـ ل) را در اول ، وسط و آخر كلمات تشخيص مي دهد. |
|
|
7 |
صداي (م س) را در كلمات مي خواند و مي نويسد. |
|
7 |
كلماتيكه با حروف و نشانه هاي بالاست را مي خواند و مي نويسد. |
|
|
8 |
انواع ميوه ها را مي شناسد و درباره ي آن صحبت مي كند. |
|
8 |
در مورد رابطه ي همكاران بين اعضاي خانواده صحبت مي كند. |
|
|
9 |
درباره ي بازي ها و رعايت نكات ايمني صحبت مي كند. |
|
1 |
فراگير بهمن ماه صدا و نشانه ي (جـ ج) (اُ استثنا) (هـ ـهـ ـه ه) را در كلمات مختلف تشخيص مي دهد. |
|
فهرست وارسي فارسي اول دبستان
نام و نام خانوادگي دانش آموز ............................. مقياس : خيلي خوب – خوب – قابل قبول – نيازمند تلاش نام آموزگار : ......................
|
رديف |
انتظارات |
|
رديف |
انتظارات |
|
|
2 |
در مورد نعمت هاي خداوند صحبت مي كند. |
|
10 |
در هنگام پاسخ دادن به سوالات ابتدا فكر مي كند. |
|
|
3 |
در مورد شاليزار و نحوه ي كاشت برنج توضيح مي دهد. |
|
1 |
فراگير فروردين ماه صدا و نشانه ي (ح) را تشخيص مي دهد و مي خواند و مي نويسد. |
|
|
4 |
كلماتيكه اَ استثنا دارد را به خوبي مي نويسد و تشخيص مي دهد. |
|
2 |
در ارتباط با زندگي حلزون گزارش مي دهد. |
|
|
5 |
صدا و نشانه هاي (چ ژ خوا) را در اول ، وسط و آخر كلمات تشخيص مي دهد. |
|
3 |
صدا و نشانه (ض) تشخيص مي دهد ، مي خواند و مي نويسد. |
|
|
6 |
صدا و نشانه هاي ( چ ژ خوا) را در اول ، وسط و آخر كلمات مي نويسد. |
|
4 |
درباره ي اهميت عبادت از بيماران در گروه بحث مي كند. |
|
|
7 |
صدا و نشانه هاي (چ ژ خوا) را در كلمات مي خواند. |
|
5 |
درباره ي مسجد و آداب آن گزارش مختصري مي دهد. |
|
|
8 |
دباره ي چشمه ، گياهان و حيوانات اهلي صحبت مي كند. |
|
6 |
صدا و نشانه ي (ط) را تشخيص مي دهد ، مي خواند و مي نويسد. |
|
|
9 |
كتاب مطالعه مي كند. |
|
7 |
درباره ي انقلاب و دلايل پيروزي آن صحبت مي كند. |
|
|
10 |
از كتاب آسماني خود قرآن و پيامبران درس مي آموزد. |
|
8 |
درباره ي نقش شهدا و امام خميني در انقلاب صحبت مي كند. |
|
|
11 |
نسبت به كشور خود ايران عشق مي ورزد. |
|
1 |
فراگير ارديبهشت ماه صدا و نشانه ي (غ) را تشخيص مي دهد ، مي خواند و مي نويسد. |
|
|
1 |
فراگير اسفند ماه نشانه ( ّ) را تشخيص مي دهد و مي خواند و مي نويسد. |
|
2 |
صدا و نشانه ي (ظ) تشخيص مي دهد ، مي خواند و مي نويسد. |
|
|
2 |
در ارتباط با بازار و مشاغل اطلاعات جمع آوري مي كند. |
|
3 |
درباره ي اعياد مذهبي و عيد مبعث گزارش ارائه مي دهد. |
|
|
3 |
نشانه (صـ) را تشخيص مي دهد ، مي خواند و مي نويسد. |
|
4 |
كعبه را خانه ي خدا مي داند و درباره ي آن صحبت مي كند. |
|
|
4 |
درباره ي دريا و حيوانات دريايي اطلاعات جمع مي كند. |
|
5 |
درباره ي اهميت كمك به ديگران صحبت مي كند. |
|
|
5 |
نشانه ي (ذ) را تشخيص مي دهد ، مي خواند و مي نويسد. |
|
6 |
چهار فصل را تشخيص مي دهد و ماه هاي آن را نام مي برد. |
|
|
6 |
درباره ي مسافرت صحبت مي كند. |
|
7 |
حروف الفباي فارسي را از حفظ مي خواند. |
|
|
7 |
نشانه ي (ع) را تشخيص مي دهد ، مي خواند و مي نويسد. |
|
8 |
نام حروف الفباي فارسي را مي نويسد. |
|
|
8 |
صدا و نشانه ي (ث) را تشخيص مي دهد ، مي خواند و مي نويسد. |
|
9 |
داستان نويسي مي كند. |
|
|
9 |
درباره ي روز و شب و پيدايش آن ها صحبت مي كند. |
|
|
|
|
فهرست وارسي علوم اول دبستان
نام و نام خانوادگي دانش آموز ............................. مقياس : خيلي خوب – خوب – قابل قبول – نيازمند تلاش نام آموزگار : ......................
|
رديف |
انتظارات |
|
رديف |
انتظارات |
|
|
1 |
فراگير مهر ماه از حواس خود براي شناسايي محيط اطراف استفاده مي كند. |
|
8 |
چرخه ي زندگي بعضي جانوران را توضيح مي دهد. |
|
|
2 |
اجسام را از نظر شكل ، صدا ، بو مقايسه و طبقه بندي مي كند. |
|
9 |
جانوران مفيد و غيرمفيد را تشخيص مي دهد. |
|
|
3 |
اجسام را از نظر مزه ، رنگ ، اندازه مقايسه و طبقه بندي مي كند. |
|
1 |
فراگير دي ماه اجزاي مختلف يك گياه را نام مي برد. |
|
|
4 |
در فعاليت ها و پرسش و پاسخ نوبت را رعايت مي كند. |
|
2 |
وظيفه هر قسمت گياه را با ذكر مثال شرح مي دهد. |
|
|
5 |
به حفظ سلامت اندام هاي حسي اهميت مي دهد. |
|
3 |
با برگ يا گل گياهان رنگ درست مي كند. |
|
|
6 |
سايه ي دوستان خود را مي كشد. |
|
4 |
فايده هاي گياهان را با ذكر مثال شرح مي دهد. |
|
|
7 |
سايه ها را در زمان هاي مختلف مقايسه مي كند. |
|
5 |
گياهاان را از نظر گوناگوني ريشه طبقه بندي مي كند. |
|
|
8 |
با كنجكاوي به گوجه فرنگي نگاه مي كند و تصوير آن را مي كشد. |
|
6 |
گياهان را از نظر گوناگوني برگ و سابقه طبقه بندي مي كند. |
|
|
9 |
آزمايش اجسام در زير آب يا روي آب را انجام مي دهد. |
|
7 |
درباره ي مكان هايي كه آب دارد توضيح مي دهد. |
|
|
1 |
فراگير آبان ماه روش هاي حفظ سلامتي را با نمايش خلاق نمايش مي دهد. |
|
8 |
در مورد استفاده هاي آب گزارش مي دهد. |
|
|
2 |
از نقاشي براي برقراري ارتباط و بيان نظرات استفاده مي كند. |
|
9 |
راه هاي جلوگيري از آلوده شدن آب را بيان مي كند. |
|
|
3 |
نياز بدن به غذاي مناسب ، ورزش و پاكيزگي را بيان مي كند. |
|
10 |
راه هاي صرفه جويي در مصرف آب را بيان مي كند. |
|
|
4 |
در حفاظت از محيط زيست مي كوشد. |
|
11 |
چرخه ي بوجود آمدن باران از آب دريا را نشان مي دهد. |
|
|
5 |
به سلامتي فردي و اجتماعي اهميت مي دهد. |
|
12 |
استفاده هاي آب دريا را بيان مي كند. |
|
|
6 |
جانوران مختلف را مشاهده و طبقه بندي مي كند. |
|
1 |
فراگير بهمن ماه سنگ ها را از روي شكل ، اندازه و رنگ طبقه بندي مي كند. |
|
|
7 |
در مورد محل زندگي جانوران اطلاعات جمع آوري مي كند. |
|
2 |
مكان هايي كه سنگ در آن وجود دارد را بيان مي كند. |
|
|
8 |
نسبت به مشاهده رفتار جانوران علاقمند است. |
|
3 |
به كار گروهي علاقمند است. |
|
|
9 |
جانوران را از نظر گوناگوني طبقه بندي مي كند. |
|
4 |
نكات ايمني را رعايت مي كند. |
|
|
1 |
فراگير آذر ماه در مورد غذاي جانوران اطلاعات جمع آوري مي كند. |
|
5 |
تغييرات سنگ ها را بيان مي كند. |
|
|
2 |
جانوران را از نظر نوع غذا طبقه بندي مي كند. |
|
6 |
براي مواد مختلف استفاده از سنگ ها مثال مي زند. |
|
|
3 |
در مورد حركت جانوران گزارش مختصري ارائه مي دهد. |
|
7 |
با ابزارهايي كه دارد يك وسيله مي سازد. |
|
|
4 |
جانوران را از نوع حركت طبقه بندي مي كند. |
|
8 |
موارد استفاده از ابزارهاي مختلف را بيان مي كند. |
|
|
5 |
در مورد فايده هاي جانوران اطلاعات جمع آوري مي كند. |
|
9 |
از خلاقيت و فكر خود در ساختن وسيله كمك مي گيرد. |
|
|
6 |
در مورد جانوران مهاجر و مفهوم مهاجرت گزارش مي دهد. |
|
10 |
ابزارهاي ساده و پيچيده را از هم جدا مي كند. |
|
|
7 |
راه هاي حفاظت از جانوران و محيط زيست را طبقه بندي و بيان مي كند. |
|
|
|
|
فهرست وارسي علوم اول دبستان
نام و نام خانوادگي دانش آموز ............................. مقياس : خيلي خوب – خوب – قابل قبول – نيازمند تلاش نام آموزگار : ......................
|
رديف |
انتظارات |
|
رديف |
انتظارات |
|
|
1 |
فراگير اسفند ماه انواع مختلف خاك را مقايسه مي كند. |
|
6 |
شكل هاي مختلف آهن ربا را مقايسه مي كند. |
|
|
2 |
درباره ي گوناگوني خاك گزارش مي دهد. |
|
7 |
كاربرد آهن ربا را در وسايل مختلف مثال مي زند. |
|
|
3 |
استفاده گوناگون از خاك را با ذكر مثال بيان مي كند. |
|
8 |
دو آهن ربا را از نظر قدرت جذب مقايسه مي كند. |
|
|
4 |
ميزان نفوذ پذيري خاك را مقايسه و نتيجه را بيان مي كند. |
|
9 |
تغييرات را از زمان گذشته تا حال و آينده مقايسه مي كند. |
|
|
5 |
با استفاده از خاك كاردستي درست مي كند. |
|
10 |
يك وسيله ي روشنايي مي سازد. |
|
|
6 |
با آزمايش نشان مي دهد كه در اطراف ما هوا وجود دارد. |
|
11 |
وسايل مختلف روشنايي را با هم مقايسه مي كند. |
|
|
7 |
استفاده هاي انسان از هوا و كاربرد آن را مثال مي زند. |
|
|
|
|
|
8 |
كارهايي كه باعث آلودگي هوا مي شود را بيان مي كند. |
|
|
|
|
|
9 |
بيماري هايي را كه از راه هوا منتقل مي شود را مثال مي زند. |
|
|
|
|
|
1 |
فراگير فروردين ماه چند مكان گرم و سرد را مثال مي زند. |
|
|
|
|
|
2 |
در مورد مكان هايي كه به يك اندازه گرم نيستند توضيح مي دهد. |
|
|
|
|
|
3 |
گرم ترين محل كلاس يا مدرسه را پيش بيني مي كند. |
|
|
|
|
|
4 |
براي استفاده هاي مختلف از گرما مثال مي زند. |
|
|
|
|
|
5 |
ميزان گرم شدن اجسام را بر اثر نور خورشيد مقايسه مي كند. |
|
|
|
|
|
6 |
درباره ي تاثير رنگ اجسان در ميزان گرم شدن آن ها بر اثر نور خورشيد توضيح مي دهد. |
|
|
|
|
|
7 |
اجسامي كه نور يا گرما يا هر دو را دارند طبقه بندي مي كند. |
|
|
|
|
|
8 |
چند وسيله ي گرم كننده را نام مي برد. |
|
|
|
|
|
9 |
كاربرد گرما در زندگي توضيح مي دهد. |
|
|
|
|
|
10 |
ضرورت صرفه جويي در مصرف انرژي را توضيح مي دهد. |
|
|
|
|
|
1 |
فراگير ارديبهشت ماه چيزهايي را كه حركت مي كنند مثال مي زند. |
|
|
|
|
|
2 |
براي حركت سخت و آسان مثال مي زند. |
|
|
|
|
|
3 |
براي انواع حركت مثال مي زند. |
|
|
|
|
|
4 |
حركت روي سطح صاف و ناصاف را مقايسه مي كند. |
|
|
|
|
|
5 |
اجسام مختلف را به كمك آهن ربا طبقه بندي مي كند. |
|
|
|
|